Gyakran ismételt kérdések

Összeszedtünk néhány kérdést, amit sűrűn hallunk a minket megkereső emberektől.
Érdemes átolvasni, hátha bennetek is megfogalmazódott már ezek közül valamelyik, vagy valami olyasmit említünk, amire még nem gondoltatok.






Végre megszületett az elhatározás, hogy kipróbáljátok a műtermi fotózást, de fogalmatok sincs, hogy mire számíthattok? Aggodalomra semmi ok, bízzátok magatokat nyugodtan szakértő csapatunkra. Megpróbáltuk összeszedni nektek azokat a pontokat, amikre a legtöbben rákérdeznek az időpont foglalásakor. Tisztában vagyunk vele, hogy ez egy új helyzet, amibe nem túl gyakran - és vannak akik talán nem is túl szívesen - kerülnek bele, így törekszünk arra, hogy a fotózás egy kellemes és feszültségtől mentes élmény legyen. Fiatalos, lelkes, szakmájuk iránt elhivatott fotósaink nyitottan fogadnak minden ötletet és minél együttműködőbbek vagytok, annál oldottabb lesz a hangulat az itt töltött időtök során. Ez pedig a képekről is sugározni fog :)



1. Hogyan zajlik a fotózás?

A fotózás általában egy órát vesz igénybe (ez a legnépszerűbb csomagunk). Ha szeretnétek, hozzatok magatokkal többféle öltözetet, 2-3 átöltözés bele szokott férni egy órába. Kiegészítőkkel is készülhettek (pl.: kedvenc játék, torta, lufi, stb), ha konkrét elképzelésetek van a képek témáját illetően. A fotózás után egy fél óra alatt leválogatjuk azokat a képeket, amiket szeretnétek retusálva is megkapni.
A fotózás során készül 160-180 nyers kép, amit egy általatok hozott pendrive-ra rögtön felmásolunk nektek. A kiválasztott retusált képeket pedig a fotózást követő 2 héten belül küldjük e-mailben. A csomagok leírásából kiderül, hogy az adott csomag hány kép retusálását tartalmazza, de felárért több képet is választhattok ennél. Ezt elég eldöntenetek, ha már látjátok a nyers képeket.




2. Kiegészítőket, váltóruhát hozhatunk?

Mindenképpen készüljetek váltóruhákkal, és szívesen fogadjuk, ha számotokra fontos kiegészítőket is hoztok magatokkal. A gyermeketek kedvenc játéka, a legkedvesebb ékszeretek, vagy akár egy vicces kiegészítő is jó választás lehet, hogy minél személyesebb hangulatúak legyenek a képek. Stúdiónk is fel van szerelve virágokkal, plüss figurákkal, szívekkel, díszpárnákkal, szőnyegekkel, különböző bútorokkal és egyéb kiegészítőkkel, szóval az sem gond, ha csak magatokat és a váltóruháitokat hozzátok. Sokféle háttér közül fogtok tudni választani, úgyhogy biztos találunk az öltözéketekkel harmonizáló megoldást. Képgalériánkban vagy közösségi média felületeinken is találhattok képeket, ha szeretnétek inspirálódni.


3. Állatbarát stúdió vagytok? Milyen háziállatokat láttok szívesen?

Igen, szívesen látjuk kiskedvenceiteket műtermünkben. Járt már nálunk kutya, macska, nyuszi, papagáj, vadászgörény, sün, szóval mindenféle kiskedvencnek nagyon örülünk. Na jó...azért pókokat ne hozzatok :)
Annyit szoktunk kérni, hogy mérettől függően 2-3 állatnál többet ne hozzatok egyszerre magatokkal, mert az ő igazgatásuk annyira leköti a ti figyelmeteket is, hogy az jelentősen korlátozná a fotós lehetőségeit és kevesebb kép születne.



4. Hogyan tudom megközelíteni a stúdiót? Parkolási lehetőség van?

Műtermünk a MOM Park és a Déli Pályaudvar között félúton helyezkedik el, a Márvány utca az Alkotás utcából nyílik.

Tömegközlekedéssel a 2-es metró, a 105-ös és 212-es busz valamint a 17-es, 61-es, 59-es villamos megállói vannak 2-3 percnyi sétára tőlünk.

Autóval pedig az Ugocsa utca irányából tudjátok megközelíteni a stúdiót. Parkolási lehetőség csak az utcán van, sajnos nincs ügyfél parkolónk. A parkolás az Alkotás utcán ingyenes, a Márvány utcában és a párhuzamos utcákban fizetős.


5. Mennyi ideig tart egy fotózás?

A fotózás időtartama a választott csomagban egyértelműen fel van tüntetve.


6. Lehet több képet választani, amit retusáltatni szeretnénk?

A csomagok leírásában megtaláljátok, hogy hány képet retusálunk nektek a csomag árának megfizetésével. Azonban, ha az elkészült nyers képek alapján ezt kevésnek ítéled, van lehetőséged további képek retusálását igényelni, melynek darabára sávosan van meghatározva.


7. Mennyi idő alatt készülnek el a retusált képek és hogyan jutnak el hozzám?

A retusált képek hivatalos elkészülési ideje a leválogatástól számított 2 hét, ugyanakkor, ha időnk engedi, igyekszünk ezt rövidebb idő alatt teljesíteni. A retusált képeket egy biztonságos fájlküldő szolgáltatáson keresztül tesszük nektek elérhetővé, ahonnan 2 hétig tölthetőek le. Ezért kérjük, hogy a fotókat mielőbb töltéstek le saját számítógépetekre. A retusált képek nincsenek lekicsinyítve vagy vízjelezve, de bízunk benne, hogy nem felejtetek el - a szerzői jogról szóló törvény értelmében - megjelölni minket a képek készítőjeként, amikor közzé teszitek azokat valahol.


8. Lehet rendelni a képekből papírképet vagy ajándéktárgyakat?

Nagyon szívesen előhívjuk nektek a képeket. Képkidolgozást, poszter- és vászonkép nyomtatást, valamint fényképes ajándéktárgy készítést is vállalunk, melyeket mind a saját gépeinken, nyomtatóinkon készítünk, ezzel garantálva az előhívott képek magas minőségét és kedvező árát. Részletes árlistánkat a műteremben a fotózás végén kinyomtatva megkapjátok, illetve a retusált képek elküldésekor az e-mailben mellékeljük.
Szívesen hívunk elő olyan képeket is, amiket nem ki készítettünk, forduljatok hozzánk bizalommal.



9. Betegség miatt le kell mondanom a fotózást. Ezt mikor és hogyan tehetem meg?

Kérünk benneteket, hogy legalább egy nappal a fotózás előtt jelezzétek felénk, ha valami közbejött és nem tudtok eljönni hozzánk. Igyekszünk nektek mihamarabb új időpontot találni, de azt nem mindig tudjuk garantálni, hogy hasonló időintervallumok közül válassz. Délutáni és hétvégi időpontjaink a legnépszerűbbek, így azok telnek meg legelőször.


10. Mennyivel korábban szükséges bejelentkezni a fotózásra?

Ez nagy mértékben függ attól, hogy milyen időpontok jöhetnek nektek számításba. Amennyiben késő délutáni vagy hétvégi időpontokban gondolkodtok, érdemes 2-3 hétre előre foglalni, sőt a karácsony előtti időszakban akár 4-5 héttel korábban is hívhattok, hogy bebiztosítsátok a helyeteket. Amennyiben délelőtti vagy koradélutáni időpontok is megfelelnek számotokra, akkor elég, ha néhány nappal korábban kerestek fel minket.


11. Lehetnek konkrét elképzeléseink, ötleteink a fotókkal vagy a retusálással kapcsolatban?

Természetesen, szívesen vesszük ha vannak ötleteitek, hogy milyen stílusú képeket szeretnétek és mi mindent megteszünk, hogy a lehetőségekhez mérten meg is valósítsuk őket.
A képeket egyesével, kézzel retusáljuk, így ésszerű kereteken belül figyelmebe tudjuk venni egyéni kéréseiteket. A képek utómunkálataira vonatkozóan azonban szeretnénk megjegyezni, hogy nem vagyunk a porcelánbaba effektus hívei. A bőrhibákat, esetleges ráncokat, szem alatti karikákat természetesen eltüntetjük, de mindezt a természetesség jegyében tesszük. Nem vasaljuk ki plasztik hatásúra az arcbőrt, továbbá nem végzünk szem- vagy száj naggyobbítást, orrvékonyítást és ehhez hasonló "instafilterek" által népszerűvé tett szürreális hatást eredményező retusálást.



12. Sminkest vagy fodrászt lehet kérni a fotózáshoz?

Fodrászunk sajnos nincs, de sminkest előzetes egyeztetés alapján tudunk biztosítani. Jelezd igényedet az időpont foglalásakor, hogy bővebb információt tudjunk adni ennek idő- és költség vonzatáról.


13. Tönkrement a számítógépem, elvesztek a képek, amiket nálunk csináltattatok. Mi a teendő?

A fotózástól számított 6 hónapig tároljuk a nyers és a retusált képeket. Ha ezen időintervallumon belül fordulsz hozzánk, akkor nagy valószínűséggel újra el tudjuk küldeni a nálunk készült képeket.


14. Milyen dekorációval van felszerelve a stúdió?

Stúdiónkban 7 db egyszínű végtelenített háttér állandóan elérhető (fekete, fehér, cappuccino, sötétkék, citromsárga, rózsaszín, bordó), emellett pedig további két területen a műtermen belül berendezett díszlet taláható, amit évente kétszer változatunk. Télen 2 küldönöző karácsonyi díszlettel várunk benneteket: az egyik egy 210 cm-es zöld színű fenyő arany és piros díszekkel, a másik pedig egy szintén 210 cm-es fehér színű fenyő, halvány arany díszekkel és kiegészítőkkel. Tavasztól őszig pedig két évszaktól független díszletet használunk modern tapétákkal. Nézzétek meg a honlapon a képeket, hogy pontosabb elképzelésetek legyen a lehetőségekről.


15. Mennyi idővel érkezzünk előbb a fotózásra?

A fotózásra kérjük, hogy pontosan érkezzetek (sem túl korán, sem túl későn). Gyakran egymást követik a stúdióban a fotózások, így nem érdemes több mint 5 perccel korábban érkezni fotózásra.


16. Úgy tűnik, nem fogunk időben odaérni a foglalt időpontra. Mik a következmények?

Késés esetén a fotózás időtartama nem garantált. Ha az utánatok lévő időpont is foglalt, akkor sajnos a késés idejével csökken a rátok fordítható időnk. Ezért reklamációt nem fogadunk el.


17. Sosem jártunk még fotózáson. Kapunk segítséget a pózokhoz, beállításokhoz?

Nem kell, hogy nagy rutinnal rendelkezzetek a kamera előtti pózolás terén. Fotósaink mindenben segítenek, hogy legjobb formátokat tudjátok adni és örömmel nézzétek vissza a képeket. Beállításokat, pózokat mindig javaslunk.


18. Szabadtéri fotózást is választhatunk?

Amennyiben időnk engedi, szívesen fotózunk a szabadban. Ennek részleteiről (pl.: helyszín, időpont) mindig telefonon egyeztetünk.



AMENNYIBEN KUPONNAL ÉRKEZTEK HOZZÁNK, AZ ALÁBBI KÉRDÉSEK MÉG ÉRDEKESEK LEHETNEK SZÁMOTOKRA:


19. Kinyomtatva kell vinni magunkkal a kupont?

Nekünk az is elég, ha telefonon be tudod mutatni a kupont olyan formában, hogy a kuponkód tökéletesen olvasható legyen rajta.


20. Nem az én nevemre szól a kupon, így is felhasználhatom?

Igen, a kupont más is felhasználhatja, nem csak az, aki a megvásárolta, vagy akinek a neve szerepel rajta. Fontos megjegyezni, hogy egy kupon egyszer váltható be.


21. Kuponunk érvényessége lejárt mielőtt beválthattuk volna, mi ilyenkor a teendő?

A kupon érvényességi határidejét mindenképp vedd figyelembe, időpontot kizárólag a lejárati dátum ELŐTTI időszakra foglalj! A kupon beváltására a fotózáskor kerül sor, így ha lejárt kuponnal érkezel, akkor sajnos nem fogod tudni igénybe vennni a szolgáltatásunkat.

Ha még nem foglaltál időpontot, és most vetted észre, hogy a kuponod lejárt, akkor kérlek hívjatok fel minket telefonon. Ha a kuponos szolgáltató által biztosított (változó hosszúságú) türelmi időn belül jelentkeztek nálunk, akkor tudunk segíteni. Ha már ez a türelmi idő is lejárt, akkor sajnos nem tudunk semmit tenni, a kuponotok nem lesz beváltható, a szolgáltatást nem tudjátok igénybe venni.

Kérlek legyetek tekintettel arra, hogy a kuponos vásárlások esetén a pénzügyi tranzakció NEM rajtunk keresztül zajlik, így mi nem tudunk semmilyen visszatérítésben vagy visszaváltásban segíteni nektek. Ezekben az esetekben az adott kupont értékesítő vállalattal (pl.: Bónusz Brigád) kell felvenni a kapcsolatot.


22. Elvesztettem a kupont, mi ilyenkor a teendő?

A kuponos vásárlások esetén a pénzügyi tranzakció NEM rajtunk keresztül zajlik, így mi azt sem látjuk, hogy ki milyen kuponkóddal rendelkezik. Ezekben az esetekben az adott kupont értékesítő vállalattal (pl.: Bónusz Brigád) kell felvenni a kapcsolatot, akik újra tudják küldeni nektek a kupont, ha tudjátok igazolni feléjük a vásárlást.


23. Szeretném visszaváltani a kupont, mert mégsem tudok elmenni a fotózásra. Mi ennek a menete?

A kuponos vásárlások esetén a pénzügyi tranzakció NEM rajtunk keresztül zajlik, így mi nem tudunk semmilyen visszatérítésben vagy visszaváltásban segíteni nektek. Ezekben az esetekben az adott kupont értékesítő vállalattal (pl.: Bónusz Brigád) kell felvenni a kapcsolatot.


24. Az általunk vásárolt kupon maximum 4 főre érvényes, de mi többen szeretnénk menni. Mi a teendő?

Van lehetőségetek 1-2 plusz fő esetén a fotózást bővíteni, ennek díja a helyszínen fizetendő. Részletekről érdeklődj telefonon.

Ha még mindig maradt megválaszolatlan kérdésed, írd meg e-mailben: [javascript protected email address]

Vegye fel velünk a kapcsolatot!

Orange Photo Stúdió
1126 Budapest, Márvány utca 40. fsz. 1. és 7630 Pécs, Zsolnay V. u. 11.
+36 30 768 1387
+36 30 936 5357
[javascript protected email address]